FANDOM

Ōkuninushi
Ōkuninushi
Nazwa
Japońska 大国主
Rōmaji Ōkuninushi
Inne Nazwy Daikokuten (大黒天?)
Informacje
Rasa Bóg
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Nieznany
Status Żyje
Status Profesjonalny
Zajęcie Bóg zdrowia i medycyny
Debiut
Manga Rozdział 28
Anime Odcinek 7 (Noragami Aragoto)
Głosy
Japoński Shunsuke Sakuya

Ōkuninushi (大国主?) jest jednym z Siedmiu Bogów Fortuny a także bogiem zdrowia i medycyny. Nazywany jest również Daikokuten (大黒天).

WyglądEdytuj

Daikokuten foto

Ōkuninushi w mandze

Ōkuninushi przypomina mężczyznę w średnim wieku o siwych włosach i ciemnej cerze. Ma krótkie, kolczaste włosy oraz brodę. Nie wiadomo nic o kolorze jego oczu, ponieważ zawsze jest pokazywany w okularach przeciwsłonecznych.

Pomimo jego wysokiej pozycji wśród bogów, jego strój jest bardzo luźny i młodzieżowy. Zazwyczaj ubrany jest w czarną kurtkę, białą koszulę z dekoltem w kształcie litery "V" i czarne spodnie. Nawet podczas spotkań bogów, gdzie większość z nich nosi skomplikowane kimona Ōkuninushi ma na sobie dużo prostszy strój. Zawsze ma przy sobie także dwa akcesoria, okulary przeciwsłoneczne oraz metalowy wisiorek na sznurku.

Osobowość Edytuj

Ōkuninushi wydaje się być gburowaty i zrzędliwy. Jednak pod tą przykrywką, jest opiekuńczy i troszczy się o swoich przyjaciół. Odwiedzał w szpitalu Ebisu, gdy ten zachorował oraz Bishamonten po śmierci Tsuguhy.

Ōkuninushi potrafi być też przerażający. Gdy wpadnie w szał, zamienia się w ogromnego pająka.

Umiejętności Edytuj

DaikokutenSpider

Zmiana Ōkuninushiego w pająka.

Potrafi zamienić się w ogromnego pająka, gdy wpadnie w szał. Zostało to ukazane podczas dochodzenia niebios w sprawie działań Ebisu. Skutki tego wydarzenia rozwścieczyły go na tyle, że po raz pierwszy pokazał swoją zdolność. W tej formie był niebezpieczny, nawet bez pomocy swoich boskich oręży to sprawiło że został zamknięty przez niebiosa po raz pierwszy.

Ciekawostki Edytuj

  • Bardzo lubi króliki.
  • We wszystkich jego występach towarzyszy mu opiekun (przypuszczalnie boski oręż), którego wygląd jest bardzo podobny do Daikokutena, gdy jest przedstawiony w formie tradycyjnych figurek i amuletów.