FANDOM

Aiha
Aiha
Nazwa
Japońska 藍巴
Rōmaji Aiha
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć KobietaKobieta
Wiek Nieznany
Włosy Blond (manga)
Jasnoróżowe (anime)
Oczy Granatowe
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Bishamonten
Debiut
Manga Rozdział 12
Anime OVA 2
Głosy
Japoński Hisako Toujou
Angielski Michelle Rojas

Aiha (藍巴?) jest jedną z boskich oręży Bishamonten.

WyglądEdytuj

Aih

Aiha jest młodą, nastoletnią dziewczyną. Ma wstążkę we włosach. W swojej ludzkiej postaci, ubiera się w elegancki garnitur.

OsobowośćEdytuj

Aiha jest zazdrosną osobą co widać, gdy Tsuguha zajęła jej miejsce podstawowego oręża Bishamonten. Czuła się bezwartościowa i była złośliwa. Jednakże jest wierna swojej pani. Aiha uwielbia opowiadać historie miłosne a kiedy Yato pocałował Bishamonten, zarówno ona, jak i Tsuguha zaczerwieniły się, a ona wydawała się szczęśliwa.

HistoriaEdytuj

Aiha była głównym boskim orężem Bishamonten przez 50 lat, jednak to się zmieniło, gdy Tsuguha zajęła jej miejsce. Aiha stała się o nią bardzo zazdrosna, dlatego też dokuczała obecnej nowej broni Bishy. Obcięła Tsuguce włosy na krótko. Niedługo potem Aiha daje się zmanipulować Kugace. Otrzymuje lek na powstrzymanie zarazy. Kuguha porywa Hiyori i Kazumę, ujawniając przy tym swoje prawdziwe plany, oraz nazywa Aihę głupią. Kugaha chce zabić Bishamonten. Aiha jest tym zdziwiona, jak i przerażona. Kuguha mówi jej, aby się nie martwiła, bo to on będzie jej nowym przewodnikiem i odpuści jej grzechy. Nie będzie musiała więcej cierpieć z powodu Bishamonten. Gdy patrzy, jak Bishamon i Yato walczą, płacze. Aiha czuje się coraz bardziej winna, kiedy słyszy Bishamon. Oznajmiła, że nie ma zdrajców wśród jej Shinki. Aiha postanawia iść zobaczyć Kurahę i prowadzi ich do Hiyori i Kazumy. Uwalnia ich i przeprasza. Następnie widzimy, że przechodzi rytuał puryfikacji, aby zapobiec jej zmiany w demona. Zaprzyjaźnia się z Tsuguhą. Aiha towarzyszy Bishamonten w zaświatach. Niemniej jednak, że doznała uszkodzenia nóg w tej bitwie i została skazana na wózek inwalidzki.

UmiejętnościEdytuj

Zamienia się w pół zbroję i pól suknie i tak jak wszystkie boskie oręża potrafi tworzyć granicę.