FANDOM

Aiha
Aiha
Nazwa
Japońska 藍巴
Rōmaji Aiha
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć KobietaKobieta
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Bishamonten
Debiut
Manga Rozdział 12
Anime OVA 2
Głosy
Japoński Hisako Toujou
Angielski Michelle Rojas

Aiha (藍巴?) jest jedną z boskich oręży Bishamonten.

Wygląd Edytuj

Aih

Aiha jest młodą, nastoletnią dziewczyną. Ma wstążkę we włosach. W swojej ludzkiej postaci, ubiera się w elegancki garnitur.

Osobowość Edytuj

Aiha jest zazdrosną osobą co widać, gdy Tsuguha zajęła jej miejsce podstawowego oręża Bishamonten. Czuła się bezwartościowa i była złośliwa. Jednakże jest wierna swojej pani. Aiha uwielbia opowiadać historie miłosne a kiedy Yato pocałował Bishamonten, zarówno ona, jak i Tsuguha zaczerwieniły się, a ona wydawała się szczęśliwa.

Historia Edytuj

Aiha była głównym boskim orężem Bishamonten przez 50 lat, jednak to się zmieniło, gdy Tsuguha zajęła jej miejsce. Aiha stała się o nią bardzo zazdrosna, dlatego też dokuczała obecnej nowej broni Bishy. Obcięła Tsuguce włosy na krótko. Niedługo potem Aiha daje się zmanipulować Kugace. Otrzymuje lek na powstrzymanie zarazy. Kuguha porywa Hiyori i Kazumę, ujawniając przy tym swoje prawdziwe plany, oraz nazywa Aihę głupią. Kugaha chce zabić Bishamonten. Aiha jest tym zdziwiona, jak i przerażona. Kuguha mówi jej, aby się nie martwiła, bo to on będzie jej nowym przewodnikiem i odpuści jej grzechy. Nie będzie musiała więcej cierpieć z powodu Bishamonten. Gdy patrzy, jak Bishamon i Yato walczą, płacze. Aiha czuje się coraz bardziej winna, kiedy słyszy Bishamon. Oznajmiła, że nie ma zdrajców wśród jej Shinki. Aiha postanawia iść zobaczyć Kurahę i prowadzi ich do Hiyori i Kazumy. Uwalnia ich i przeprasza. Następnie widzimy, że przechodzi rytuał puryfikacji, aby zapobiec jej zmiany w demona. Zaprzyjaźnia się z Tsuguhą. Aiha towarzyszy Bishamonten w zaświatach. Niemniej jednak, że doznała uszkodzenia nóg w tej bitwie i została skazana na wózek inwalidzki.

Umiejętności Edytuj

Zamienia się w pół zbroję i pól suknie i tak jak wszystkie boskie oręża potrafi tworzyć granicę.