FANDOM

Bishamonten
640px-Bishamonten.png
Nazwa
Japońska 毘沙門天
Rōmaji Bishamonten
Inne Nazwy Vaisravana (ヴァイシュラヴァナ?)
Veena (Kazuma)
Bisha (Kofuku)
Informacje
Rasa Bogini
Płeć Kobieta.pngKobieta
Wiek Nieznany
Status Żyje
Włosy Blond (anime)
Srebrne (manga)
Oczy Fioletowe
Status Profesjonalny
Zajęcie Bogini Wojny (武神 Bushin?)
Bogini Fortuny
Debiut
Manga Rozdział 6
Anime Odcinek 5
Głosy
Japoński Miyuki Sawashiro

Bishamonten (毘沙門天?), znana również jako Vaisravana, jest jedną z Siedmiu Bogów Fortuny oraz jednym z najbardziej śmiertelnych bogów wojny.

WyglądEdytuj

Bishamonten's character design

Vaisravana jest bladą, szczupłą kobietą. Ma długie blond włosy i jasne fioletowe oczy. Jej wzrost wynosi 171cm (5'7"). Jej normalny strój w walce, składa się z: krótkiej, szarej spódnicy, szarego żakietu, czarnego stanika, czarnego kapelusza, pasa i długich butów.

OsobowośćEdytuj

Bishamonten jest opiekuńcza dla swoich shinki. Dba o innych. Jest bardzo silnym bogiem. Żywi ogromną urazę do Yato i pragnie się na nim zemścić za zamordowanie jej świętych broni. Często przekłada chęć zemsty ponad swoje zdrowie. Ma silne poczucie sprawiedliwości.

HistoriaEdytuj

Vaisravana miała wiele świętych broni. Jednakże, ze względu na ich liczbę, nie była w stanie skutecznie czuwać nad nimi, i stawały się zanieczyszczone. Jeden z jej kilku czystych shinki - Kazuma poprosił, by zabił wszystkich z klanu Ma, gdyż w ten sposób można było uratować Bishamonten. Yato zgadza się, a po tym Bisha przysięga na nim zemstę.

RelacjeEdytuj

KazumaEdytuj

Kazuma jest najbliższym shinki Bishamon. Są bliskimi towarzyszami. Vaisravana dba znacznie o Kazumę. Postrzega go nie jako podwładnego, ale jako towarzysza i przyjaciela, ceni sobie jego opinię i słucha jego rad. Ufa mu.

Po tym, jak dowiaduje się, że Kazuma pomógł w ceremonii oczyszczania Yato uznaje go za zdrajce i go wyrzuca, chociaż przy tym była widocznie bardzo przybita i załamana.Jednak gdy dowiaduje się, że Yato właściwie ją uratował przyjmuje go znowu.

YatoEdytuj

Kilkadziesiąt lat wcześniej, Yato zabił wszystkie shinki Bishamon. Jej całe życie zawładnął żal do Yato.

Vaisravana gardzi Yato. Spędziła dekady polując na niego, chcąc z nim skończyć, oraz każdym, kto wiązał z nim życie. Potem w pewnym stopniu mu wybacza (w epizodzie 13 dowiadujemy się, że pozwala mu na jakiś czas zostać w swojej willi), ale nadal ich stosunki pozostają nie najlepsze. Bishamonten denerwuje to, że Yato nadal mówi na nią ,,Szurnięta baba".

KofukuEdytuj

Vaisravana szanuje Kofuku. Odwiedza ją, gdy chcę się dowiedzieć o miejscach, w których prawdopodobnie pojawią się ayakashi. Podczas interwencji Kofuku, Vaisravana przestaje atakować Yato.

Boskie Oręża Edytuj

Bishamon posiada 8 głównych boskich oręży, z których korzysta.

  • Kuraha - Zmienia się w lwa. - Działa jako szybkość i siła ataku.
  • Kinuha - Zmienia w bat. - Działa jako siła ataku i powściągliwości.
  • Kazuma - Zmienia się w kolczyk. - Działa jako regulacja mocy.
  • Karuha - Zmienia się w rewolwer. - Działa jako siła ataku.
  • Akiha - Zmienia się w sztylet. - Działa jako siła ataku.
  • Kazuha - Zmienia się w pistolet kalibru 45, w oparciu o amerykańskie wykonane M1911A1 - Działa jako siła atakującego.
  • Tsuguha - Zmienia się w cały jej ubiór - Działa jako element ubioru (lub ich brak).
  • Yugiha - Zmienia się w duży miecz - Działa jako siła atakującego.
  • Aiha - Zmienia się w pół zbroje i pół suknie (zbroje) - jest rzadko używana przez Bishamon.

Dodatkowe Boskie Oręża Edytuj

  • (嶺巴) Mineha / (嶺器) Ryouki - Zmienia się w małe, prostokątne lustro z popękanym szkłem.
  • (陸巴) Kugaha / (陸器) Rokki (zwolniony) - Zmienia się w zestaw łusek.
  • (瑠巴) Ryuuha / 瑠器 (Ruki) - Zmienia się w ostrze, które ma trzcinowe wykończenie.
  • (文巴) Fumiha (status nieznany)
  • (雛巴) Hinaha (status nieznany)
  • (鈴巴) Suzuha (zmarły)
  • (詢麻) Touma (zmarły) - Zmienia się w pokrywkę garnka.
  • (七) Nana / (七器) Shikki - Zmienia się zestaw odzieży, maskę i broń. Działa jako obrona i do ataku.

UmiejętnościEdytuj

Vaisravana jest najpotężniejszym bogiem wojny, przewyższając nawet Yato w sile i reputacji. Jest dobrze znana na całym świecie. Yato opisał ją jako "poważnie przerażającą kobietę" i "niebezpiecznego wroga".

Jest specjalistką w walce zarówno z mieczem i pistoletem. Potrafi strzelać do Yato na odległość i walce z nim w zwarciu.

CiekawostkiEdytuj

  • Bishamonten jest odniesieniem do prawdziwego Boga, który pochodzi z Indii. Bishamonten w realnym świecie zwykle jest przedstawiana jako mężczyzna, znany jako bóg wojny (bardzo rzadko jako kobieta). Jej obecna nazwa Vaisravana oznacza Syna Bożego. Nazwa Bishamonten/ Vaisravana jest obecnie szeroko rozłożona we wschodniej Azji od Indii do Chin, a kończący się w Japonii. Bishamonten jest jednym z siedmiu bogów szczęścia (七 福神), z kultury japońskiej (wcześniej z hinduizmu). Kulturowa mieszanka pokazuje skomplikowane powiązania, między starożytnymi obrzędami i religiami. Czci się ją do czasów dzisiejszych.
  • W przedstawieniu scenicznym rolę Bishamonten odgrywa Ayaka Ando.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki