FANDOM

Daikoku
Daikoku
Nazwa
Japońska 大黒
Rōmaji Daikoku
Inne Nazwy Kokki
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Nieznany
Status Żyje
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Kofuku
Debiut
Manga Rozdział 6
Anime Odcinek 4
Głosy
Japoński Ono Daisuke

Daikoku (大黒?) jest boskim orężem Kofuku a jego prawdziwe imię to Kuro (?). Jako broń ma imię Kokki (黒器?).

WyglądEdytuj

Character Design - Daikoku

Daikoku wygląda jak mężczyzna po trzydziestce. Ma czarne włosy sięgające do ramion zaczesane do tyłu i parę ciemnych czerwonych oczu. Ma mały zarost. Zazwyczaj ubiera się w różową koszulę i spodnie, od czasu do czasu, ma na sobie czarny fartuch i poważny wyraz twarzy.

Jako Kokki, przekształca się w czarny japoński wachlarz.

OsobowośćEdytuj

Daikoku często ma poważny wyraz twarzy. Z tego powodu może się wydawać, że jest strasznym człowiekiem (to do końca nie jest prawdą w jego przypadku). To naprawdę kochająca osoba i jest lojalny i przywiązany do swej właścicielki - Kofuku. Często walczy z Yato, bo ten zbliża się do jego Pani.

Daikoku jest nadopiekuńczy, zwłaszcza wobec Kofuku. Jako, że Kofuku to bogini ubóstwa, to przynosi nieszczęście, gdziekolwiek się pojawi, więc Daikoku nie pozwala Kofuku nigdzie jechać, bez jego zgody. Jednak Kofuku nie podoba się jego nadopiekuńczy charakter.

Daikoku jest również uważany za wiarygodną osobę i pomocną. Yato mówi Hiyori, by poszła do Daikoku prosić o pomoc, gdyby coś mu się stanie.

Moce i umiejętnościEdytuj

Mrok: to specjalna umiejętność Diakoku, jako Kokki osiągalna tylko jako broń Kofuku. Potrafi wymusić otworzenie i przywołanie ogromne ilości mroku. Zdolność ta jest uważana przez wielu bogów za przerażająca, godna jej przydomka "Królowa Złego Szczęścia".

Linia graniczna: jest to umiejętność osiągalna tylko w ludzkiej postaci, która polega na narysowaniu linii, która przeistacza się w barierę i chroni przed demonami.

RelacjeEdytuj

KofukuEdytuj

Jest wierny swojej Pani. Kocha ją, oraz zawsze beszta (lub kopie) Yato, gdy ten flirtuje z nią.

YatoEdytuj

Yato często odwiedza dom Kofuku (flirtuje z nią, ku jego przerażeniu). Daikoku wie, że Yato to nieproszony gość. Nie ma nic przeciwko stosowaniu przemocy w stosunku do Yato. Widzimy, jak Daikoku kopnął Yato w odcinku 4.

YukineEdytuj

Yukine jest chłopcem, który przyjaźni się z Daikoku. Daikoku pozwolił Yukine żyć z nim i Kofuku, blondyn mógł mieć lepsze miejsce do życia i aby mógł studiować z Hiyori.

HistoriaEdytuj

Daikoku jest wiernym sługą swojej pani - Kofuku. Opiekuje się już długi czas, jednak nie wiadomo, kiedy zaczął swoją współpracę z Kofuku.

Jago historia, z bycia człowiekiem jest nieznana, ale ze względu na to, jak Daikoku lubi dzieci, założono, ze był on ojcem przed śmiercią.

W mandze Daikoku nie jest błogosławionym regaliem, Kofuku nie chce, by stał się "jednym", bo skutki mogą być katastrofalne. Daikoku może cały czas rosnąć i pusta może się w nim otworzyć i wypuścić ayakashi.

Z powodu miłości Daikoku do dzieci, Kofuku szukała ducha dziecka, aby było jej Shinki. Dziecko nazwano Daigo i wyglądał na około trzy do czterech lat. W mandze, Kofuku wyjaśnia Hiyori, że musieli go wypuścić, ze względu na problemy, które wzrosły, gdy zaczęli pytać o Daigo, i dlaczego nie rośnie. Kofuku wspomina, że ​​Daikoku był nieszczęśliwy, kiedy musieli pozbyć się Daigo. Kofuku żałowała, że tak postąpiła, ale jedynie chciała uszczęśliwić Daikoku.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdziwe imię Daikoku, czyli Kuro, oznacza (黒, czarny).
    • Dodatkowy znak w jego imieniu, (大, dai), oznacza "wielki lub duży".
  • Daikoku jest jedynym człowiekiem, którego nazwa Shinki ma "nazwisko" jako przedrostek.
    • Daikoku jest obecnie znanym Shinki, którego imię opiera się na nazwie statku, zamiast rzeczywistego rzeczy.
  • Imię Daikoku pochodzi od rzeczywistego boga przybytku o nazwie Daikokuten (大黒天) - boga bogactwa i jest jednym z siedmiu bogów fortuny. W Japonii, Daikokuten jest często połączany z innym bogiem Ebisu (恵比寿), który jest bogiem rybaków, szczęścia i robotników, a ich pomniki są zwykle umieszczone razem w centrach biznesowych, by przynieść dobre szczęście. W anime jest inaczej. Kofuku jest bogiem nieszczęścia i razem z jej shinki może przynieść pecha.
  • W przedstawieniu scenicznym rolę Daikoku odgrywa Yūki Tomotsune.