FANDOM

Hiyori Iki
Hiyori Iki
Nazwa
Japońska 壱岐 ひより
Rōmaji Iki Hiyori
Inne Nazwy Hiyorin (ひよりん?) (Kofuku)
Informacje
Rasa Człowiek (pół-demon)
Płeć KobietaKobieta
Wiek 15 (początek serii)
16 (Kannazuki)
Status Żyje
Status Profesjonalny
Zajęcie Uczennica
Status Personalny
Relacje Takamasa Iki (Ojciec)
Sayuri Iki (Matka)
Masaomi Iki (Starszy Brat)
Debiut
Manga Rozdział 1
Anime Odcinek 1
Głosy
Japoński Maaya Uchida
Angielski Brynn Aprill

Hiyori Iki (壱岐 ひより Iki Hiyori?) jest główną bohaterką serii Noragami. Po "uratowaniu" Yato przed potrąceniem przez autobus staje się pół-demonem ze zdolnością opuszczania własnego ciała.

Wygląd Edytuj

Character Design - Hiyori

Hiyori ma długie, ciemnobrązowe włosy i brązowe (różowe w anime) oczy.

Jest młodą dziewczyną. Nosi mundurek szkolny, który składa się z koszuli żeglarskiej i spódnicy do kolan, w kolorze lawendy. Zmienia swój ubiór na rożne okazje. Czasem zakłada szary płaszcz i różowy szalik. Kiedy zamienia się w pół-demona wyrasta jej purpurowy ogon jak "nić", który wykazuje duże podobieństwo do ogona kota. Wyłania się z dolnej części pleców. Jej wzrost wynosi 162 cm.

Osobowość Edytuj

Hiyori jest poczciwą dziewczyną z silnym poczuciem dobra i zła. Charakteryzuje się również głęboką lojalnością wobec tych, którym ufa i ma skłonność do wyrażania swoich emocji. Gdy ciało Yato jest zanieczyszczone, nie waha się nosić go na plecach, mimo wiedzy, że zanieczyszczenie jest przekazywane poprzez dotyk. Zachowuje się, jak matka dla Yukine, martwiąc się o niego i pomaga mu w jego lekcjach.

Pomimo, ze Hiyori jest dziewczyną, jest wielką fanką sztuki walki i ma obsesję na temat artysty wojennego zwanego Tono. Kopiuje jego sławne ataki i często staje się on dla niej inspiracją. Kiedy przypomniała sobie o słowach Tono i jego czynach, uratowała siebie i Yato przed demonem.

Umiejętności Edytuj

Hiyori nie ma umiejętności w ludzkiej postaci, jednak, gdy jest pół-demonem nabiera ona wzmocnionej wytrzymałości, szybkości i zwinności. Jest również w stanie utrzymać jedną ręką demona, który był ogromny. Ma bardzo silny węch i jest w stanie odróżnić zapachy bogów z dużej odległości.

Relacje Edytuj

Yato Edytuj

Hiyori po raz pierwszy widzi Yato na ulicy, kiedy ich oczy się spotykają. Chłopak wykonywał swoje zlecenie, które polegało na odnalezieniu kota o imieniu "Hrabia". Zauważając go przebiegającego przez ulicę, Yato ruszył się za nim w pogoń. Nie zauważył jednak nadjeżdżającego w jego stronę autobusu. Niewiedząca jeszcze, iż Yato jest Bogiem Hiyori, rzuciła się mu na pomoc, przez co sama została poszkodowana. Jej dusza zaczęła opuszczać jej ciało, co strasznie dziewczynie na początku przeszkadzało i marzyła o tym, by powrócić do normalności. Poprosiła więc poznanego wcześniej Yato o pomoc, który zgodził się spełnić jej prośbę. Tak złączyły się ich losy.

Więź Yato i Hiyori rośnie w siłę przez całą serię. Na samym początku, Hiyori uganiała się za Yato, prosząc go, by jak najszybciej wykonał jej zlecenie. Chłopak uważał ją za upierdliwą i nie odbierał od niej telefonów. Z czasem jednak, kiedy Hiyori uratowała go po raz kolejny, zdał sobie sprawę, że bez niej już dawno by nie żył. Kiedy Hiyori zaczęła codziennie pojawiać się w domu Kofuku i Daikoku by uczyć Yukine, dwójka coraz bardziej zaczęła się do siebie zbliżać. Pojawiły się pierwsze zakłopotania i rumieńce

Po jakimś czasie, Yato zdaje sobie sprawę, ile Hiyori dla niego zrobiła. Chce na poważnie zająć się jej zleceniem. Dotychczas tego nie robił, ponieważ nie miał zielonego pojęcia jak się tym zająć. Prosi o pomoc Tenjina, który doradza mu, by ten przeciął z nią swoje więzi. Bóg uważa, że przez silny związek z dalekim brzegiem, oddala się od swoich żywych przyjaciół i rodziny. Twierdzi, iż to pomoże jej duszy przestać wychodzić z jej ciała. Yato jest temu jednak przeciwny i nie chce stracić więzi z dziewczyną.

Kiedy Hiyori zostaje porwana, Yato uznaje, iż to Bishamon stoi za jej porwaniem. Chłopak gotowy jest popełnić bogobójstwo. Troszczy się o dziewczynę i nie chce, by tej stała się krzywda. Bóg nie ma jednak własnej świątyni i nie ma jak sam dostać się na Takamagaharę. Zwraca się o pomoc do Bóstwa Mądrości, Tenjina, który zgadza się wysłać go do rezydencji Bishamon pod warunkiem, że gdy wrócą cali i zdrowi, Yato przetnie swoje więzi z Hiyori. Chłopak zgadza się na warunek chcąc, by Hiyori była bezpieczna.

Gdy grupa wraca, Yato postanawia dokonać prośby Tenjina. Ku zdziwieniu wszystkich obecnych, Hiyori odmawia przecięcia ich więzi, krzycząc, iż chce już zawsze być z Yato i nie jest gotowa by stracić go tak wcześnie.

Od tamtego czasu, Yato zaczyna wydzwaniać do Hiyori codziennie. Chce przepłynąć się z nią Gondolą w Wenecji, wyprawić skromne wesele tylko dla przyjaciół i rodziny oraz być z nią cały czas. Dziewczyna ma dość zachowania chłopaka przez co blokuje jego numer. Kofuku mówi Hiyori, że jest "pierwszą" Yatusia. (Najprawdopodobniej miłością, co później jest potwierdzone.) Widząc zdziwienie Hiyori, bóstwo biedy zmienia temat. Prosi Hiyori, aby ta nie gniewała się na Yato za jego zachowanie. Mówi jej, że Yato nie wie jak postępować ze stałymi wyznawcami. Kofuku mówi też Hiyori, że chłopak na prawdę wziął sobie jej wcześniejsze słowa do serca. Yato i Hiyori spotykają się ponownie pod drzewem wiśni podczas pikniku na cześć Suzuhy, na który zostaje zaproszona Bishamon z całym klanem -Ha. Sprawy jednak nie toczą się tak jak miały. Hiyori liczyła na to, iż dwójka Bogów wreszcie zakopie topór wojenny, jednak oni dalej wykłócali się o wszystko. Podczas kłótni, kiedy byli już pod dużym wpływem alkoholu, Yato położył swoją rękę na ustach boga wojny i pocałował ją. Wszyscy obecni na pikniku są zdziwieni zachowaniem chłopaka. Chwilę później, widzimy, że Hiyori jest zła i zazdrosna.

Hiyori dowiedziała się, że Yato pragnie swojej własnej świątyni jak niczego innego. Postanawia mu ją zrobić, przy czym kaleczy swoje palce. Kiedy podarowała mu ręcznie robioną świątynię należącą tylko do niego, chłopak wybucha płaczem. Wieczorem upija się na tyle, że nie da rady sam wyjść po schodach. Yato pod wpływem alkoholu wyznaje, że pragnie uczynić Hiyori najszczęśliwszą dziewczyną na świecie.

Po jakimś czasie, od tamtych wydarzeń, Yato znika. Przyczyną jego nagłego "wyparowania" jest jego "Ojciec" i Nora. W czasie jego nieobecności, Hiyori martwi się o niego i pyta swoich przyjaciół z dalekiego brzegu, czy mają już jakieś informacje o Yato. Tenjin radzi dziewczynie, by ta zajęła się swoją młodością, zakochała się a nie uganiała się za bogiem takim jak Yato. Hiyori postanawia posłuchać rady bóstwa mądrości i zrobić użytek ze swojej młodości. Częściej spotyka się z przyjaciółkami, które pewnego dnia namawiają ją, by wzięła udział w potrójnej randce z chłopakami z trzeciej klasy, na co Hiyori się zgadza.

Podczas wycieczki do Capibaralandu, Hiyori zaczyna coraz bardziej zapominać o Yato. Czuje jakąś pustkę i kłucie w sercu. Nie wie dla kogo chce kupić pamiątki. Nie wie z kim chciała zrobić sobie mnóstwo zdjęć. Nie wie z kim chciała przyjść do parku rozrywki. Zaczyna zastanawiać się, czy ta osoba na prawdę istnieje.. Czy może to tylko wytwór jej wyobraźni? Jedyną rzeczą jaką wie, jest to, że już zawsze chciała być przy nim. Przez te wszystkie myśli, dziewczyna zaczyna płakać. Zauważa to stojący obok niej Kouto który od samego początku zainteresowany był dziewczyną. Chłopak chwyta ją za dłoń i całuje. ( Co okazuje się być potem podstępem do tego, by szybciej zapomniała o Yato.) W momencie gdy Fujisaki chwytał ją za rękę, Hiyori wyobraziła sobie, że to Yato trzyma ją za dłoń. Można przez to uznać, iż dziewczyna od samego początku chciała przeżyć swój pierwszy pocałunek z nikim innym niż z Yato. Po tym, co zaszło między Fujisakim a nią, Hiyori zaczyna unikać Kouto a łzy pojawiają się w jej oczach na samo wspomnienie tego, co się wydarzyło.

Wiadome jest, że Yato nie jest obojętny dziewczynie. Hiyori jednak nie daje poznać po sobie, że czuje do Boga coś więcej niż przyjaźń. W mandze, ukazane są momenty, w których możemy domyślać się prawdziwych uczuć pół-demonka.

Yato wiele razy pokazywał Hiyori w różny sposób co do niej czuje, na co ta reagowała rumieńcami.

W rozdziale 58 pokazane jest, że Yato i Hiyori są potwierdzonymi bratnimi duszami, które łączy czerwona nić przeznaczenia.

Yukine Edytuj

Na samym początku, Yukine jest dla Hiyori jak dobry kolega. Martwi się o niego, kiedy ten narzeka na warunki, jakie gwarantuje mu Yato. Zaprasza go do domu, piecze mu pierniczki czy nawet pozwala ze sobą spać ze względu na to, że Yukine boi się ciemności. Zabiera go do sklepów i kupuje co chłopak zapragnie.

Ten jednak uważa ją za kogoś, kogo można wykorzystać ze względu na to, że jej rodzice są bogaci.

Kiedy Hiyori dowiaduje się, że Yukine kradnie pieniądze, jest zła. Chce przemówić chłopakowi do rozsądku, jednak za każdym razem, kiedy próbuje to zrobić , przypominają jej się jego słowa, które do niej skierował; "Co taka rozpieszczona przez rodziców dziewczyna może wiedzieć? Spróbuj sama kopnąć w kalendarz".

Ich relacje nieco zmieniają się, kiedy po puryfikacji, Yukine prosi Hiyori, aby ta udzielała mu lekcji. Hiyori zaczyna spędzać wraz z Yato i Yukine cały swój czas. Codziennie po szkole odwiedza przyjaciół z dalekiego brzegu. Hiyori staje się dla Yukine jak matka. Zawsze się o niego troszczy i martwi się o niego.

Zarówno Yukine jak i Yato, zaczynają dla Hiyori znaczyć bardzo dużo. Trójka zawsze trzyma się razem.

Ciekawostki Edytuj

  • Ludzie często mylą Hiyori z Mutsumi - dziewczyną, która pojawiła się w prologu mangi (aka chapterze 1) "Ludzie, którzy noszą dresy"
  • Jej piosenką postaci jest "Mirai Sekai", która opowiada o życiu Hiyori, po tym jak poznała Yato.
  • Jej ulubionym zapachem jest zapach Yato.
  • Jej imię jest homofoniczne do terminu "日和", czyli ładna pogoda. Jest to nawiązanie do postaci Yato i Yukine. Pierwsze kanji ich imion oznaczają "Noc" i "Śnieg". Wszystkie trzy nazwy odnoszą się do stanu w jakim może być niebo.
  • Cała żeńska część jej rodziny, jak i Masaomi mogą dostrzegać istoty z dalekiego brzegu.
  • Jej ulubionym zawodnikiem jest "Tono".