FANDOM

Izanami
Izanami
Nazwa
Japońska イザナミ
Rōmaji Izanami
Informacje
Rasa Bogini
Płeć KobietaKobieta
Wiek Nieznany
Status Żyje
Status Profesjonalny
Zajęcie Królowa Podziemi
Debiut
Manga Rozdział 31
Anime Odcinek 9 (Noragami Aragoto)
Głosy
Japoński Hibiku Yamamura

Izanami (イザナミ?) jest królową podziemi oraz matką Ebisu.

Wygląd Edytuj

Ktokolwiek spojrzy na Izanami, zobaczy w jej miejscu osobę, którą chciałby zobaczyć. W przypadku Yato była to Hiyori, a Ebisu – starsza pani, która prowadzi Gospodę Oliwną. Jednakże gdy nikt na nią nie patrzy, iluzja zaczyna zanikać, ukazując jej prawdziwy, makabryczny wygląd, albowiem naprawdę Izanami przypomina ciało w głębokim stadium rozkładu.

Osobowość Edytuj

Izanami jest przebiegła i zrobi wszystko, by zdobyć jakieś towarzystwo, gdyż jest samotna od bardzo dawna. Odrzucona, reaguje gwałtownie i zaczyna atakować, próbując zmusić atakowanego do pozostania w królestwie podziemi.

Historia Edytuj

Izanami włada światem podziemnym przez niewyobrażalnie długi okres. Wiadomo, że w pewnym momencie swojego życia urodziła syna, który stał się bogiem wędkarstwa i handlu. Według tego, co przekazano jej synowi, został on przez nią porzucony. Posiadała ona także pewien artefakt, Pędzel Słów, który umożliwiał władzę nad demonami. Jej syn pożądał tego artefaktu oraz władzy nad nimi, przez co często umierał i przechodził reinkarnację. Pewnego razu, Ebisu podążył do królestwa podziemi, by zdobyć artefakt. Wtedy też Yato został przymuszony przez „Ojca” do wypełnienia zlecenia, które polegało na udaniu się do królestwa podziemi i uratować „maga”. Magiem tym był Ebisu, a razem ze swoim wybawicielem zostali złapani przez królową podziemi. Chciała ona wymienić pędzel za wiecznego towarzysza. Żaden ze złapanych nie chciał z nią zostać, więc wywiązał się pojedynek pomiędzy bogami, a przegrany miał zostać tym towarzyszem. Przegrał Yato, ale postanowił uciec z Ebisu, co zdenerwowało królową podziemi, która zaczęła bogów gonić i atakować. Ebisu, zabrawszy wcześniej pędzel, użył go do wydrążenia dziury w królestwie, przez którą mógł uciec wraz z Yato, który podczas ucieczki został złapany przez Izanami i wciągnięty do królestwa.

Umiejętności Edytuj

Izanami blocks exit

Izanami blokuje wyjście za pomocą Kontroli Podziemi

  • Pędzel słów – Izanami może za jego pomocą przyzwać demony bez tworzenia masek.
  • Kontrola podziemi – Izanami potrafi za pomocą myśli zmieniać budowę swojego królestwa, co praktycznie uniemożliwia ucieczkę każdemu, kto odważy się do niego zawędrować.
  • Silne włosy – jej najsilniejszą bronią są niezniszczalne włosy, które wydłużają się i są śmiertelnie niebezpieczne.

Ciekawostki Edytuj

  • Izanami nie potrzebuje wyznawców, by przetrwać. Będzie ona istniała tak długo, jak życie i śmierć.
  • Przebywając w królestwie zmarłych Izanami nie ma szans na zdobycie boskiego oręża.