FANDOM

Kuraha
Kuraha.png
Nazwa
Japońska 囷巴
Rōmaji Kuraha
Inne Nazwy Kinki
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć Mężczyzna.pngMężczyzna
Wiek Nieznany
Włosy Siwe
Oczy Piwne
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Bishamonten
Debiut
Manga Rozdział 6
Anime Odcinek 6 (Forma Boskiego Oręża)
Odcinek 8 (Forma Ludzka)
Głosy
Japoński Kazuhiko Inoue
Angielski Greg Dulcie

Kuraha (囷巴?) jest jednym z boskich oręży Bishamonten i przemienia się w lwa.

WyglądEdytuj

Kuraha anime design.png

Jest wysoki, ma siwe włosy, niechlujną siwą brodę i wąsy. W jego postaci człowieka, zakłada elegancki garnitur, wspólny mundur noszony przez wszystkie oręża Bishamonten. Gdy Yato przeciął mu prawe oko, zaczyna nosić opaskę na prawym oku.

OsobowośćEdytuj

Kuraha jest spokojną, poważną osobą. Jest bardzo lojalny wobec swojej Pani.

W drugim OVA natomiast widać, że kiedy jest pijany, może on najwyraźniej robić sztuczki cyrkowe i zaczyna zachowywać się, jak kot lub pies. (Kocimiętka, frisbee i skoki przez płonące pętle ognia).

UmiejętnościEdytuj

Kuraha Lion.png

Kuraha jest lwem, pod postacią shinki. Jego fizycznie możliwości w tej formie wykraczają poza zwykłe lwy - jest w stanie skakać na duże wysokości i odległości.

CiekawostkiEdytuj

  • "Kura" (囷) to rodzaj archaicznego owalu spichlerza, stosowany od wieków w wielu cywilizacjach Azji Wschodniej.
    • Drugi znak w kanji Kuraha w danej nazwie, (巴) ha, reprezentuje tomoe - japoński abstrakcyjny symbol przypominający znak przecinka niejasnego pochodzenia, zdobiące różne japońskie religijne artefakty.
  • Kuraha jest jednym z dwóch znanych obecnie boskich oręży, który przybiera formę żywych stworzeń, drugim orężem zdolnym do tego jest Kiun.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki