FANDOM

Kuraha
Kuraha
Nazwa
Japońska 囷巴
Rōmaji Kuraha
Inne Nazwy Kinki
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć MężczyznaMężczyzna
Wiek Nieznany
Włosy Siwe
Oczy Piwne
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Bishamonten
Debiut
Manga Rozdział 6
Anime Odcinek 6 (Forma Boskiego Oręża)
Odcinek 8 (Forma Ludzka)
Głosy
Japoński Kazuhiko Inoue
Angielski Greg Dulcie

Kuraha (囷巴?) jest jednym z boskich oręży Bishamonten i przemienia się w lwa.

WyglądEdytuj

Kuraha anime design

Jest wysoki, ma siwe włosy, niechlujną siwą brodę i wąsy. W jego postaci człowieka, zakłada elegancki garnitur, wspólny mundur noszony przez wszystkie oręża Bishamonten. Po stracie prawego oka, zaczyna nosić czarną opaskę na oko.

OsobowośćEdytuj

Kuraha jest spokojną, poważną osobą. Jest bardzo lojalny wobec swojej Pani.

W drugim OVA natomiast widać, że kiedy jest pijany, może on najwyraźniej robić sztuczki cyrkowe i zaczyna zachowywać się, jak kot lub pies. (Kocimiętka, frisbee i skoki przez płonące pętle ognia).

UmiejętnościEdytuj

Kuraha Lion

W postaci boskiego oręża Kuraha jest lwem. Jego fizycznie możliwości w tej formie wykraczają poza zwykłe lwy - jest w stanie skakać na duże wysokości i odległości.

CiekawostkiEdytuj

  • "Kura" (囷) to rodzaj archaicznego owalu spichlerza, stosowany od wieków w wielu cywilizacjach Azji Wschodniej.
    • Drugi znak w kanji Kuraha w danej nazwie, (巴) ha, reprezentuje tomoe - japoński abstrakcyjny symbol przypominający znak przecinka niejasnego pochodzenia, zdobiące różne japońskie religijne artefakty.
  • Kuraha jest jednym z dwóch znanych obecnie boskich oręży, który przybiera formę żywych stworzeń, drugim orężem zdolnym do tego jest Kiun.