FANDOM

Obietnica na wiosnę to drugi odcinek OVA anime Noragami. Jego premiera odbyła się 17 lipca 2014.

Opis odcinka Edytuj

Hiyori i Yukine zachwycają się kwitnącymi kwiatami wiśni. Yato natomiast woli zacząć zajadać przyniesione jedzenie. Powstrzymuje go jednak brunetka, która zaprosiła jeszcze paru gości. Mężczyźni są zdziwieni, gdy nagle na horyzoncie widać Kofuku i Daikoku. Chwilę później samochodem przyjeżdża Tenjin wraz z swoimi pięcioma świętymi broniami a na samym końcu przybywa Bishamon i jej bronie. Zgromadzeni są przerażeni, lecz Kazuma wyjaśnia, że Hiyori zaprosiła ich na podziwianie kwiatów wiśni. Yato nie jest zadowolony z tego powodu, lecz dziewczyna ma nadzieję, iż dzięki temu bóg pogodzi się z swoją przeciwniczką. Widząc złe nastawienie obojga bogów, Yukine prosi Bishamonten o to, żeby została i podziwiała z nimi piękno starań Suzuhy albo odeszła, jeśli nie ma zamiaru dogadać się z Yato. Bogini wojny zachwyca się pięknem drzewa.

Aby polepszyć stosunki pomiędzy bóstwami, a świętymi broniami Hiyori wznosi toast. Zauważa jednak, że Yatogami i Bisha nie rozmawiają ze sobą, tylko piją. Kazuma, Yuki, Daikoku oraz Iki zastanawiają się, co mają zrobić z nieprzyjemną atmosferą wokół nich. Wszyscy się dobrze bawią oprócz bóstw wojny. Yato skarży się różowookiej, że chciał zjeść lunch tylko z nią i ze swoją bronią. Na pocieszenie pokazuje mu wykonane przez siebie i panią Sasaki jedzenie. Kiedy rośnie napięcie wokół nielubiących się bóstw, Kuraha prosi mistrzynię o to, żeby go wezwała. Shinki zamienia się w lwa i przeskakuje przez płonącą obręcz. Po chwili jednak jego grzywa zapala się, a on wskakuje do jeziora. Wszystkich ogarnęło zażenowanie. Gdy wrogowie spojrzeli na siebie, znowu zaczęli pić. Kazuma, Yukine, Daikoku oraz Hiyori są bezsilni widząc taki przebieg zdarzeń.

Okularnik wraz z nastolatką poszli do sklepu po nowe trunki. Po drodze brunet dziękuje jej za zaproszenie na piknik. Ma nadzieję, że dzięki niemu polepszą się stosunki Yato i Bishamon. Opowiada dziewczynie o swoim marzeniu, jakim jest zrobienie ze swojej mistrzyni najsławniejszego boga z całej siódemki bóstw szczęścia. Na miejscu, Kofuku oznajmia przybyłym, że robi się gorąco. Niebieskooki i blondynka proszą o więcej alkoholu. Zabawa trwa dalej. Nagle bogowie chcą się bić. Pod wpływem napitków Bishamon wyznaje, że to nie Yato zabił Toume oraz, że go szczerze nienawidzi. On natomiast przykłada rękę do jej ust i całuje ją.

Hiyori i Yukine są zdołowani tym, co wydarzyło się na imprezie. Wspominają wczorajszy dzień.  Dresiarz jest wykończony i leży na podłodze.

Zgromadzeni są w szoku, Kofuku robi zdjęcia, a Aiha jest zachwycona. Yatogami śmieje się z wyznań bogini, a ona uderza go prawym sierpowym z dołu. Tenjin próbuje uspokoić sytuacje, ale zamiast tego wdaje się z nimi w bójkę, ponieważ oboje go obrazili. Nastolatkowie uważają, że bóg nieszczęścia zawalił sprawę.

Nagle z nieba spada jakaś gazeta. Okazuje się, że to jest magazyn z ofertami pracy dla świętych broni. Yuki jest zachwycony. Niespodziewanie przybiega Yato, który zabiera książkę i drze ją na kawałki. Daikoku bije go i każe chłopakowi zobaczyć na ankietę. Niebieskooki zostaje przywiązany do drzewa. Sekki może ze spokojem obejrzeć magazyn. Jest pełen podziwu i zarazem wkurzony na swojego mistrza, że nie poinformował go o istnieniu tej gazety. Później Daikoku zalewa jego nogi w betonie. Wszyscy czytają wywiad Mayu, którym opowiada jak z podrzędnej świątyni stała się jedną z shinki Tenjina. Yukine bierze do ręki ankietę związku ze zmianą pracy. Czternastolatek wypuszcza papierowy samolot do nieba.

Bishamon boli głowa po wczorajszym pikniku. Kazuma przynosi jej zupę na otrzeźwienie. Później wręcza jej wyniki ankiet i odchodzi. Bogini otwierając kopertę stresuje się. Po chwili jednak czyta otrzymane papiery. To samo robią inni bogowie.

Brunetka i blondyn ponownie przyglądają się drzewu wiśni. Tym razem wszystkie kwiaty już opadły. Yato tymczasem płacze, ponieważ dostał karę w postaci zmienienia jego królewskiego emblematu na złotą kupę. Dziewczyna przygląda się ankiecie. Cieszy się widząc, iż chłopak na pytanie czy chce zmienić pracę, odpowiedział przecząco. Dresiarz również jest uradowany. Licealistka za rok chce powtórzyć ten piknik.

Postacie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki