FANDOM

Tsuyu
Tsuyu
Nazwa
Japońska 梅雨
Rōmaji Tsuyu
Informacje
Rasa Duch drzewa
Płeć KobietaKobieta
Wiek Nieznany
Status Martwa
Włosy Brązowe
Oczy Fioletowe
Status Profesjonalny
Zajęcie Pomocnica Tenjina
Debiut
Manga Rozdział 4
Anime Odcinek 3
Głosy
Japoński Saori Hayami
Angielski Jamie Marchi

Tsuyu (梅雨?) była duchem drzewa śliwy i żyła z Tenjinem od około 1000 lat. Nie była boskim orężem, jednak pozostawała z nim ze względu na szczerą miłość.

Wygląd Edytuj

Tsuyu była młodą kobietą. Miała długie proste brązowe włosy z grzywką rozbiegającą się na środku jej głowy. Na czole miała znak oznaczający, że jest duchem drzewa śliwy. Miała fioletowe oczy.

Tsuyu nosiła białe kimono z czerwoną hakamą, tak jak święte bronie Tenjina, pomimo tego, że nie była jedną z nich.

Osobowość Edytuj

Tsuyu była zawsze spokojna i zrównoważona. Szanowała i chroniła Tenjina. Używała też bardzo staroświeckiej mowy.

Umiejętności Edytuj

Jako duch drzewa, potrafiła porozumiewać się z innymi drzewami.

Relacje Edytuj

  • Tenjin: Tsuyu i Tenjina łączyła romantyczna relacja, gdyż byli w sobie zakochani. Spędzili ze sobą wiele lat, a ich uczucia wobec siebie wciąż się nie zmieniły. Tsuyu opiekowałą się jego świątynią oraz chroniła ją.
  • Sakura: Troszczą się o siebie nawzajem - do tego stopnia, że gdy Sakura uciekła z Yaboku, Tsuyu była tą, która dawała jej wiele rad oraz opowiedziała o przeszłości Yaboku i Tenjina.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo Tsuyu (梅雨) w języku japońskim oznacza porę deszczową na terenie kraju, która ma miejsce od początku czerwca do połowy lipca.
  • Znaki kanji w jej imieniu oznaczają 梅 - "śliwka" oraz 雨 - "deszcz"
  • Postać Tsuyu jest oparta na legendzie Tobiume ("Latająca Śliwka"). W legendzie jest powiedziane o Michizane Sugawara, który po wygnaniu z Kyoto bardzo tęsknił za swoimi drzewami śliwy. Wbrew prawu poleciał do swojego sanktuarium, gdzie pozostał na 1000 lat, opiekując się swoimi drzewami.